Dirk Kuyt niet blij met wissel in bekerfinale

Een dag na de bekerfinale tegen FC Utrecht heeft Dirk Kuyt furieus gereageerd op zijn wissel.

“Ik ben de meest ervaren speler. En in zo’n belangrijke wedstrijd haal je je meest ervaren speler niet van het veld. Ik benut ook bijna al mijn penalty’s. Dus stel dat het op strafschoppen aangekomen was, dan had je een zekerheidje eraf gehaald. Dat kan je je dan toch niet veroorloven?” Aldus de captain van de Rotterdammers, die trouwens zijn eerste prijs pakte ooit in dienst van Feyenoord tegen nota bene de club waar hij zijn debuut maakte in het profvoetbal.

“Ik had hem gewisseld, omdat ik zag dat hij echt niet meer verder kon. En ik vind dat je dan als coach zijnde zo’n speler gewoon moet wisselen. Anders loop je het risico dat hij geblesseerd raakt.” Was de reactie van Giovanni van Bronckhorst.

“Onzin”, reageerde Kuyt. “Ik lag na een luchtduel alleen iets langer op de grond om even uit te blazen. Dat is nog geen reden om mij te wisselen. Hij doet het gewoon om mij terug te pakken, omdat ik bij de vorige keer dat hij mij gewisseld had er ook niet mee eens was.”

13102887_625567910943033_9200886515913818589_n

Geef een reactie

