Reden vertrek Hiddink bij Oranje bekend

Eerder op de dag werd al bekend dat Guus Hiddink weg ging als bondscoach van Oranje. Over de reden van het vertrek werd tot dusverre nog niets gezegd.

“Het klopt inderdaad dat Hiddink’s nog lopende contract per direct is ontbonden. En Guus ook geen andere functie binnen de KNVB krijgt.” Aldus KNVB-topman Bert van Oostveen. “We hebben een lang gesprek gehad en Guus was het met ons eens dat hij met de nieuwe aanbieding die hij heeft die niet kon laten lopen.” Verklapte Bert van Oostveen.

Op de vraag wat die nieuwe aanbieding was, vond Guus Hiddink dat hij er niet meer omheen kon:”Die nieuwe aanbieding die ik heb, is supermarktmanager bij de Spar in Wehl. Ik hoorde dat ik daarbij meer kon verdienen dan als ik bondscoach zou blijven. Dus die aanbieding was voor mij ook interessanter dan om aan te blijven als bondscoach. Het gesprek wat ik met Bert had was ook bedoeld voor salarisverhoging, maar dat wilde Bert niet. Dus heb ik maar gezegd dat ik zo niet verder wilde.”

Hiddink

Geef een reactie

